Sluiten

VU-Kamerorkest o.l.v. Jasper de Waal

Brahms: dubbelconcert voor viool & cello, solisten Joe Puglia & Sebastiaan van Halsema en Dvořák: Symfonie nr. 8

Wilhelminakerk, Hobbemastraat 35, Utrecht
GenreMuziek
240125_vuko_voorjaar_flyer_teal.jpg

Deze kaarten zijn alleen te reserveren voor genodigden.

Dit voorjaar brengt het VU-Kamerorkest een fris romantisch programma ten gehore. Het orkest slaat de handen ineen met twee vooraanstaande musici uit de Nederlandse muziekwereld: met Joe Puglia (viool) en Sebastiaan van Halsema (cello) spelen zij het 'Dubbelconcert' van Johannes Brahms voor viool, cello en orkest. Daarnaast kunt u dit concert genieten van de Achtste Symfonie van Antonín Dvořák. In deze prachtige en veelzijdige symfonie hoort u natuur- en vogelgeluiden, maar ook de Tsjechische volksmuziek waar Dvořák zo dol op was. De trompetsolo's aan het begin van het vierde deel vormen de aankondiging voor een uitbundig dansfeest. De lente is in aantocht!