Sluiten
website_header_1600_x_400_1.jpg

Veelgestelde vragen

Bekijk onze algemene voorwaarden

Op deze pagina vind je informatie over onder andere de volgende onderwerpen:

  • Kaartverkoop en cursusinschrijving
  • Je account
  • Toegankelijkheid
  • Tegoeden en restituties

Tip: De website werkt het best in de browser Google Chrome. De site werkt niet altijd met Internet Explorer en beperkt op Apple Safari. Probeer bij bestel- of inlogproblemen eerst een andere browser.

Kaartverkoop en cursusinschrijving

Kan ik kaarten kopen aan de kassa?
Ja, op voorstellingsdagen is de kassa in het NU gebouw van 18.00 uur tot 21.00 uur geopend. Let op, het is pin only.

Hoe bestel ik kaarten voor een theatervoorstelling?
Alle voorstellingen staan hier. Klik op de voorstelling die je wil bezoeken voor meer informatie.
Bovenaan iedere voorstellingspagina staat een balk met de datum en tijd. Aan de rechterzijde van deze balk staat een vanaf-prijs. Zodra de verkoop start komt hier een bestelknop te staan.

  1. Klik op Bestel.
  2. Geef aan hoeveel kaarten je wil bestellen (voor de meeste voorstellingen geldt een maximum van 10 kaarten per bezoeker).
  3. Klik op Best beschikbare plaatsen.
  4. De kaarten staan standaard op Regulier tarief. Je kunt dit wijzigen door het aantal bij Korting of Student aan te passen.*
  5. Klik op Plaats in winkelwagen. Je kaarten worden 20 minuten vastgehouden zodat je je bestelling af kunt ronden.
  6. Gebruik een Actiecode (geen tegoedbon) indien van toepassing.
  7. Klik op Afrekenen. Als je nog niet ingelogd bent krijg je nu de vraag om in te loggen (zie veelgestelde vragen over je account).
  8. Selecteer de gewenste betaalwijze. Als er een tegoed op je account staat, dan kun je aangeven of je hiermee wil betalen (zie veelgestelde vragen over waardebonnen en tegoeden).
  9. Voer een cadeaubon in indien van toepassing.
  10. Verifieer je bestelling en klik op Betalen. Je kunt nu afrekenen bij Griffioen (Stichting VU) in betaalsysteem Mollie. Hier kun je ook je podiumcadeaukaart gebruiken.
  11. Wanneer je hebt afgerekend kom je op een Bedankpagina en ontvang je je kaarten binnen 30 minuten in je mailbox. Als je niets hebt ontvangen, controleer dan je spambox. Als je niets hebt ontvangen in je spambox, neem dan contact met ons via theater.griffioen@vu.nl.

*Het Kortingstarief is van toepassing op bezoekers met een CJP-pas of een stadspas Amstelveen/Amsterdam en VU-medewerkers. Je bent voor Griffioen student als je een voltijdsstudent bent aan een MBO, HBO of WO-instelling in Nederland of een deeltijd- of premasterstudent aan de VU. Kortingsbewijzen en studentenkaarten worden altijd gecheckt aan de deur.

Hoe kan ik me inschrijven voor een cursus?
Alle cursussen staan hier. Klik op de cursus die je wil volgen voor meer informatie.
Bovenaan iedere cursuspagina staat een balk met de datum en tijd. Aan de rechterzijde van deze balk staat een vanaf-prijs. Zodra de verkoop start komt hier een bestelknop te staan.

  1. Klik op Bestel.
  2. Geef aan hoeveel je wil bestellen (cursusinschrijvingen zijn op naam, dus je kunt hier maximaal 1 kiezen).
  3. Klik op Best beschikbare plaatsen.
  4. De kaarten staan standaard op Regulier tarief. Je kunt dit wijzigen door het aantal bij Korting of Student aan te passen.*
  5. Klik op Plaats in winkelwagen. Je inschrijving wordt 20 minuten vastgehouden zodat je je bestelling af kunt ronden.
  6. Gebruik een Actiecode (geen tegoedbon) indien van toepassing.
  7. Klik op Afrekenen. Als je nog niet ingelogd bent krijg je nu de vraag om in te loggen (zie veelgestelde vragen over je account).
  8. Selecteer de gewenste betaalwijze. Als er een tegoed op je account staat, dan kun je aangeven of je hiermee wil betalen (zie veelgestelde vragen over waardebonnen en tegoeden).
  9. Voer een cadeaubon in indien van toepassing.
  10. Verifieer je bestelling en klik op Betalen. Je kunt nu afrekenen bij Griffioen (Stichting VU) in betaalsysteem Mollie. Hier kun je ook je podiumcadeaukaart gebruiken.
  11. Wanneer je hebt afgerekend kom je op een Bedankpagina en ontvang je je inschrijfbevestiging binnen 10 minuten in je mailbox. Als je niets hebt ontvangen, controleer dan je spambox. Als je niets hebt ontvangen in je spambox, neem dan contact met ons via cursus.griffioen@vu.nl.

*Het kortingstarief is van toepassing op VU-medewerkers en studenten. Je bent voor Griffioen student als je een voltijdsstudent bent aan een MBO, HBO of WO-instelling in Nederland of een deeltijd- of premasterstudent aan de VU. Kortingsbewijzen en studentenkaarten worden altijd gecheckt aan de deur.

Ik wil graag kaarten reserveren voor een voorstelling, maar de reguliere kaarten zijn niet meer beschikbaar. Hoe kan dat?
Op sommige voorstellingen zit een ‘blokkade’, tickets die gereserveerd zijn voor studenten, VU-medewerkers of andere bezoekers met een kortingspas. Dit doen wij om ons theater extra aantrekkelijk te maken; bijvoorbeeld voor studenten, we horen immers bij de Vrije Universiteit. Uiterlijk drie weken voor de voorstelling wordt opnieuw gekeken of er toch nog reguliere tickets verkocht kunnen worden. Wil je op de hoogte gehouden worden? Zet jezelf dan op de wachtlijst en je hoort als eerste als er weer kaarten beschikbaar zijn.

De voorstelling waar ik kaarten voor had is geannuleerd of is verplaatst naar een andere datum waarop ik niet kan komen. Wat nu?
Als een voorstelling geannuleerd of verplaatst is, dan zullen wij zo snel mogelijk een informatiemail naar je sturen. Het is mogelijk dat deze in je spambox beland, dus houd die ook goed in de gaten. In alle gevallen heb je - binnen de door ons gestelde termijn - recht op een restitutie van je aankoopbedrag, zowel bij verplaatsing als annulering. Ook kun je de reservering omzetten naar een tegoed.

Ik wil graag kaarten kopen voor een voorstelling, maar kan geen stoel kiezen, klopt dat?
Dat klopt, bij theater VU Griffioen zijn de tickets ongeplaceerd. Daardoor is het (bijna) altijd mogelijk om bij elkaar te zitten. Hoe eerder je in de rij staat, hoe meer keuze er is. Daarbij is er vanuit al onze stoelen in het theater goed zicht op het podium. Onze voorstellingsbegeleiders zorgen dat dit alles in goede banen wordt geleid.

Ik heb kaarten gekocht voor één van jullie voorstellingen, maar ik ben onverwachts verhinderd. Wat nu?
Uiteraard begrijpen we dat het soms kan voorkomen dat je toch verhinderd bent voor een voorstelling waar je kaarten voor hebt. Daarin proberen wij je zo goed mogelijk tegemoet te komen. Conform onze algemene voorwaarden kun je de reservering van tickets omzetten in een tegoed tot een week voor de voorstelling. Neem hiervoor contact op met theater.griffioen@vu.nl. Dit tegoed kun je verzilveren op het moment dat je een volgende bestelling aan tickets plaatst en je inlogt met je accountgegevens. Het tegoed is twee jaar geldig.

Ik wil kaarten voor een voorstelling reserveren, maar het lukt me niet om 5 of meer kaarten te reserveren. Waarom is dat?
Er zit inderdaad een maximum op het aantal tickets per e-mailadres. Dit is gedaan om het opkopen van kaarten en het gemakkelijk weer doorverkopen hiervan te beperken. Wil je met een groep (bijvoorbeeld je collega’s, een studentenvereniging, etc.) naar de voorstelling? Neem dan contact met ons op via theater.griffioen@vu.nl.

De kaarten voor de voorstelling waar ik naartoe wil zijn allemaal uitverkocht. Kan ik me ergens aanmelden voor een wachtlijst?
Wat jammer dat het niet is gelukt om kaarten te krijgen voor de voorstelling waar je graag naartoe wilt. Op de pagina van de voorstelling kun je je via onze website aanmelden voor de wachtlijst. Mochten er kaarten vrijkomen, dan zullen wij degene bovenaan de wachtlijst hiervoor benaderen. Soms worden kaarten op het laatste moment teruggegeven, dus het is voor ons fijn als er een telefoonnummer gekoppeld staat aan je account zodat we je ook hierop kunnen bereiken. Als je inlogt op onze website, kan je bij je persoonlijke gegevens je telefoonnummer toevoegen. https://griffioen.vu.nl/account/mijn-gegevens

We Are Public

Klik hier voor informatie over We Are Public. Met een We Are Public-lidmaatschap krijg je voor €18 per maand onbeperkt toegang tot een ultieme selectie voorstellingen, concerten, films, exposities en festivals.

Ik wil graag naar een voorstelling met een We Are Public pas, hoe regel ik dat?
Ontzettend leuk dat je naar een voorstelling wilt komen met je WAP-pas. Door een mail te sturen naar theater.griffioen@vu.nl kun je een kaartje reserveren voor de voorstelling. Vermeld hierin je naam, achternaam en mailadres van jezelf én van de personen met wie je eventueel wil komen. Het kaartje kun je op de avond van de voorstelling ophalen bij onze balie, op vertoon van je WAP-pas. Wil je last-minute naar de voorstelling komen met een WAP-pas, bel dan naar onze balie op 020-5985100, dan kunnen zij een reservering voor je aanmaken. https://griffioen.vu.nl/info-en-contact/we-are-public

Podiumpas

Klik hier voor meer informatie over Podiumpas bij Griffioen. Je kan gemakkelijk een ticket met Podiumpas kopen door het pasnummer in te voeren bij het afrekenen van jouw tickets. Per order kan je één Podiumpas inzetten. Kom je met meerdere Podiumpashouders? Bestel dan individueel een ticket. De zaal is ongeplaceerd, dus je kan altijd naast elkaar zitten.

Je account

Waarom heb ik een account nodig?
Je hebt een account nodig zodat wij altijd terug kunnen zien dat je kaarten hebt besteld of je hebt ingeschreven voor een cursus, ook wanneer je je kaarten of inschrijfbewijs kwijt bent geraakt. We vragen je contactgegevens, zodat we je belangrijke informatie kunnen sturen over de voorstelling of cursus. Bijvoorbeeld in het geval van annulering.

Hoe gaan jullie om met mijn gegevens?
Je gegevens worden in ons ticketsysteem Itix verwerkt conform de AVG, de Algemene Verordening Persoonsgegevens. Je kunt ten alle tijden opvragen welke gegevens wij van je bewaren en ons vragen om je account te verwijderen. Wanneer wij je account verwijderen worden je persoonsgegevens geanonimiseerd en bewaren wij enkel gegevens die relevant zijn voor onze administratie, zoals besteldata (aantal kaarten e.d.). Lees ook onze Privacy Policy.

Ik heb al een account. Hoe kan ik inloggen?

  1. Ga naar de accountpagina of klik op het account-icoon in de menubalk.
  2. Klik onder ‘Al bekend bij ons?’ op wachtwoord vergeten.
  3. Voer het emailadres waar je account op staat in en klik op opvragen. Je ontvangt nu een nieuw wachtwoord in je mailbox waar je mee in kunt loggen
  4. Heb je na 10 minuten nog steeds geen mail ontvangen in je inbox of spambox? Neem dan contact met ons via theater.griffioen@vu.nl.

Ik ben een nieuwe klant. Hoe maak ik een account aan?

  1. Ga naar de accountpagina of klik op het account-icoon in de menubalk.
  2. Voer je naam, emailadres en gewenste wachtwoord in.
  3. Geef aan of je theater- en/of cursusnieuws wil ontvangen.
  4. Klik op account aanmaken. Nu kun je inloggen met je emailadres en wachtwoord.

Toegankelijkheid

Ik wil graag naar een voorstelling komen, maar ik ben of iemand met wie ik ga is mindervalide/slechthorend. Wat zijn de mogelijkheden bij VU Griffioen?
Wij vinden het belangrijk dat ons theater voor iedereen beschikbaar is. VU Griffioen is uitgerust met prima faciliteiten voor mensen in een rolstoel. Zo hebben de theaterzalen een vlak podium waardoor deze voor iedereen toegankelijk zijn. Ook de cursuszalen zijn allemaal bereikbaar door de aanwezigheid van een lift en er is een invalidentoilet aanwezig. Daarnaast beschikken we over ondersteunende apparatuur voor slechthorenden. Neem contact op met theater.griffioen@vu.nl voor de reservering van een rolstoelplaats (inclusief plaatsen naast de rolstoelplaats voor je metgezel(len)) en/of apparatuur voor slechthorenden. https://griffioen.vu.nl/je-bezoek/toegankelijkheid-en-inclusie

Tegoeden en restituties

Ik heb een tegoed ontvangen. Hoe kan ik dit inzetten?
In stap 3 van je bestelling (Betaling) krijg je, als er een tegoed op je account staat, de keuze om je tegoed te gebruiken bij je betaling. Dit bedrag wordt dan in mindering gebracht op het eindtotaal.
Klik vervolgens op Betalen. Als er een restbedrag overbleef, dan kun je nu betalen via betalingsplatform Mollie. Als het restbedrag €0 is krijg je de kaarten of inschrijfbevestiging in je mailbox.
Als je binnen 30 minuten niets hebt ontvangen, controleer dan je spambox. Als je niets hebt ontvangen in je spambox, neem dan contact met ons via theater.griffioen@vu.nl.

Ik had een tegoed op mijn account, maar zie dit niet terug. Wat moet ik doen?
Had je een tegoed op je account en zie je dit niet staan in de bestelstraat? Controleer dan eerst of je op het juiste emailadres bent ingelogd. Je tegoed is namelijk gekoppeld aan het e-mailadres waarop je eerder kaarten bij ons hebt gekocht. Ben je ingelogd in het juiste account, maar staat er geen tegoed in de bestelstraat bij stap 3? Neem dan contact op met theater.griffioen@vu.nl. Je tegoed is twee jaar geldig.

Ik heb kaarten voor een voorstelling die is geannuleerd of verplaatst naar een datum waarop ik niet kan, wanneer krijg ik mijn geld terug?
Wanneer een voorstelling geannuleerd of verplaatst wordt, ontvang je zo snel mogelijk een e-mail van ons. Als je in plaats van een tegoed een restitutie wilt, kan je op onze annulering/verplaatsingsmail binnen één maand reageren onder vermelding van je IBAN-rekeningnummer en de tenaamstelling rekeninghouder.